tech talk
De classic 900 is een dankbare auto om aan te sleutelen; de motorruimte is goed toegankelijk en de techniek overzichtelijk. Voor handige sleutelaars zijn sommige reparaties en modificaties dan ook goed zelf uit te voeren. Zie hieronder instructies voor het verhelpen van enkele veelvoorkomende problemen.
Komt u er toch niet helemaal uit? Kom dan langs of bel ons voor advies.
Lucas injectieprobleem
Een afslaande motor en een onregelmatig stationair toerental is bij sommige Saab 900’s met Lucas CU14-systeem een vaak voorkomend probleem geweest. Wij geven hierbij de aanwijzingen voor het verhelpen van dit probleem. » lees meer
APC zelf inbouwen
De kabelboom in motorruimte van 900 lpt (van zekeringenkast naar ruitensproeier) is behoudens APC- functie dezelfde als de fpt. Voor het inbouwen van de APC heb je, naast de gebruikelijke hardware( apc regeleenheid, apc solenoid, klopsensor, pressure transducer en evt turbodrukmeter in het dashboard) alleen het schema en de APC bekabeling van een fpt vanaf 1986 en jonger nodig. » lees meer
Lekkend schuifdak
Een 900classic die is uitgerust met een fabrieksorigineel handbediend of elektrisch bediend schuifdak kan tijdens felle regenbuien te maken krijgen met wateroverlast ten gevolge van de beperkte capaciteit van het afwateringssysteem. » lees meer
Lekkende Achterruit ( 900 coupé en 5 drs)
De meeste SAAB 900 classics zijn nu ouder dan 30 jaar, voorwaar een respectabele leeftijd. Een lekkende achterruit kan het plezier in de auto behoorlijk bederven. Binnenkort vindt u hier meer informatie en de oplossing.» lees meer