SAAB OCCASIONS Laatst bijgewerkt op
03 april 2022
.
- Bouwjaar: 7 april 2000
- Km-stand: 194.135
- Apk: 11 mei 2023
- Kleur: cirrus white uni SAAB 153
- Interieur: leer, buffalo grijs, middenarmsteun bestuurdersstoel
- Transmissie: 4 trap automaat, standaard.
- Opties: SE- uitvoering incl ACC, CC, origineel windscherm, hout/leer stuur, dashboard met houtafwerking, koffiebekerhouder, SE spoilerkit, verstralers, wielset 17 " ALU 36
- Bijzonderheden: Mooie, frisse , elegante SAAB 9-3 cabrio met nagenoeg alle leuke opties. Zeldzaam in deze kleur te vinden, en in onze optiek staat wit dit model bijzonder goed. Strakke zwarte cabriokap, is in 2019 op de auto gekomen. Knap interieur met als extra 's de middenarmsteun, de koffiebekerhouder en het hout/leer stuur . De body is schadevrij, maar uiteraard zijn er wat gebruikssporen voorhanden.
De B204 -turbomotor loopt prima, de bak schakelt zoals het hoort en de carrosserie is roestvrij . De 17 "alu 36 wielen en zijskirts maken de auto stijlvol en sportief, Met het originele windscherm is het in het interieur , ook bij hoge snelheden, aangenaam toeven . Door de lage bijtelling (29 euro per maand) is deze auto interessant voor de zakelijke rijder die de auto ook privé wenst te gebruiken. Alle kosten die met het gebruik van de auto zijn gemoeid kunnen op de zaak worden opgevoerd. Tenslotte is de auto zeer geschikt voor het rijden op LPG ( G3) , dat scheelt met de huidige benzineprijzen een fors bedrag. wij informeren u graag over de mogelijkheden.
- Opties leverbaar
tegen meerprijs: LPG-G3 , trekhaak ( vast of afneembaar) , PDC, stoelverwarming, winterbanden/velgenset.
- Prijs: VERKOCHT
- Garantie: 3 maanden op m/b/a
- Bouwjaar: 5 maart 1997
- Km-stand: 175450( onderhoudsboek erbij/div .stempels)
- Apk: 22 november 2022
- Kleur: zwart uni saab 170
- Interieur: Aero rocky black, voorstoelen electrisch bediend( lv met memory) /regelbare verwarming
- Transmissie: 5 bak manual, middellange overbrenging, FM 54003
- Opties: Aero -standaarduitvoering m.u.v. ACC ( wel AC ), VSS- Alarm met afstandbediening, Anni leer/houten stuur, origineel afneembare trekhaak, xenon koplampen, wintermattenset, koffiebekerhouder origineel SAAB.
- Bijzonderheden: Was de SAAB 9000 CS ten tijde van zijn introductie, in 1992, best een grote auto, tegenwoordig valt hij op door zn bescheiden afmetingen en gewicht, vergeleken met andere grote middenklassers, terwijl hij zich met name onderscheidt met zijn tijdloze design en degelijke bouwkwaliteit. De evenknieën waar de 9000 CS de bodemgroep mee deelt( lancia thema, alfa 164 en fiat croma) zijn bijna allemaal verdwenen, de 9000 CS daarentegen blijft een vaste klassieke waarde, ook in het huidig verkeersbeeld.
Het heeft in onze optiek alles te maken met kwaliteit : de roestbestendigheid is veel beter dan destijds gemiddeld , de interieurs (met name de leer-uitvoeringen) bieden een ongeëvenaard zitcomfort en de lijst standaard luxe-opties is enorm: de SAAB 9000 CS beschikte destijds standaard al over de opties waar bij de andere premium-merken een berg geld voor moest worden bijbetaald.
Al deze factoren dragen bij tot wat de SAAB 9000 CS nu nog steeds is: een topmodel , met een meer dan gemiddeld comfort, snel, stil, zeer betrouwbaar en toen al voorzien van alle nu gangbare veiligheidsopties. Natuurlijk is de techniek voortgeschreden, maar de 9000 CS kan nog steeds heel goed mee in het huidige verkeer. De auto die we u hier tonen komt van ver: een redelijk sober uitgevoerde 9000 CS met 2.0 lpt 150 pk , slechts airco (en die was zelfs naderhand door de dealer ingebouwd , leert het onderhoudsboek) , geen cruise control en eenvoudig stoffen interieur, voorwaar geen opvallende auto, maar wel volkomen roestvrij, ook de voorruitsponning onder de plastic paravan-afdekplaat, een inmiddels beruchte roesthaard, is in prima staat
(zie laatste foto) We kochten de auto eigenlijk aanvankelijk slechts voor de velgenset waar ie al zes jaar op stilstond, maar ja : we konden de verleiding niet weerstaan om deze geweldenaar te reanimeren. Het was niet eens heel veel werk om de auto na zo'n tijd aan de praat te krijgen : brandstoftank helemaal leegmaken, brandstofpomp vervangen, verse benzine erin , een bdp sensor, goede DI-cassette erin, bougies vervangen en hij liep, en meteen ook loepzuiver. Een check op diverse punten( onderhoudsboek) en proefritje overtuigden meteen over de km stand. We hadden geluk dat op dat moment net een zwarte 9000 CS Aero met kapotte motor en roest binnenkwam, dus hebben we alle specifieke aero-( en anniversary - t leer-hout stuur) accessoires overgebouwd : wielen, cruise, interieur incl deurpanelen, turbodrukmeter in dash en uiteraard nagenoeg de complete aerokit. Werkelijk een metamorfose die zich in deze auto verdienstelijk waarmaakt. Uiteraard zijn wat gebruikssporen voorhanden ( o.a. een beetje voorruitdelaminatie , niet ernstig) maar de auto ziet er nu, na een poetsbeurt, zeer toonbaar uit. De originele (afneembare) trekhaak zat al op de achterbumper toen we hem overzetten, dus die is gebleven, We hebben de motor na groot onderhoud door Dion HPT laten upgraden tot 185 pk en t rijdt prima: strak, snel, stil, zuinig. De xenon-koplampen voorzien in een betere lichtopbrengst.
De wintermattenset zat erbij en blijft erbij, de ( zeer functionele) kofferbakmat kan als extra worden bijbesteld.
Het SAAB VSS-alarm (standaard in Duitsland) werkt perfect en komt met twee zenders. De auto staat nu op een 16"DD Aerowielset met winterbanden, maar kan ( tegen meerprijs) worden voorzien van zomerbanden, die evt op een extra set 16"DD Aero(open locknut) wielen worden gemonteerd.
De onverwoestbare B204 turbomotor is uitermate geschikt voor rijden op lpg-G3, en ondernemers kunnen deze auto zakelijk en privé rijden tegen een aangenaam lage bijtelling. Wees welkom voor meer informatie en een proefrit!
- Opties leverbaar
tegen meerprijs: zomerbanden op velgset, VDO extra meterset. LPG-G3( 50 l/verzonken inbouw), EBC-remupgrade. Bilstein B6 en HD verenset achter
- Prijs: € 5.950,=
- Garantie: 3 maanden op m/b/a
SAAB 900 Classic coupé SE upgrade-> T16S Aero 185 pk U9 gereserveerd
7 juli ’92, 130.000 km origineel, logische NAP, imolarood, buffalogrijs leer, volledige ombouw naar T16S Aero ( incl aerokit, airco, el.ramen, cruise, origneel el. schuifdak , 16″ aerowielen, apc -GT-redbox, versn bak met primairset 8 plus 9000-remupgrade) , compleet gerestaureerd en -gespoten, nieuwstaat, uniek!
SAAB 900 T16 S Aero 175 pk K6
2 januari ’88, 357.000 km, odoardogrijs metalic, origineel el. schuifdak, buffalogrijs leer interieur, de eerst geleverde 900 T16S in 1988 van Nederland, logische NAP, div. delen gerestaureerd, schadevrij, roestvrij.
SAAB 900 T16S Steilneus no kat 175 pk
1985, 225.000 km, zwart, camel leer int. import frankrijk , el. schuifdak, el. ramen, diverse delen gerestaureerd, technisch up to date, strakke aerokit, schadevrij, roestvrij.
SAAB 900 classic 5 drs 2.0 SE LPT EZK 160 pk U9 verkocht
juni ’91, le mans blue metallic , 122.000 km aantoonbaar, SE uitvoering met ABS, origineel el. schuifdak, 4 electr. ramen etc. donkergrijs velours int. import Duitsland, omgebouwd van 2.1 i naar 2.0 lpt , versn bak met primairset 7. Nette, strakke 900 classic.
SAAB 9000 CS Aero 2.3 turbo automaat 205 pk LPG-G3
sept 1995, 402200 km, logische NAP, origineel NL, scarabeegroen metallic, pamir/sandbeige interieur, full option incl origineel electrisch glazen schuifkanteldak, nette staat, schadevrij. up to date onderhoud w.o. compleet nieuwe distributieset, carter schoon, Vialle LPi -G3 verzonken inbouw.
Interesse in één van deze auto’s? Informeer naar de status door ons een e-mail te sturen.
- Bouwjaar:
- Km-stand:
- Apk:
- Kleur:
- Interieur:
- Transmissie:
- Opties:
- Bijzonderheden:
- Opties leverbaar
tegen meerprijs:
- Prijs: €
- Garantie:
|